Afvallen is mogelijk door een eenvoudige oefeningen te doen zoals wandelen. Wandelen wordt gezien als een lichte cardio-oefening dat geschikt is voor beginners maar ook voor gevorderden. Omdat hardlopen te zwaar is voor iemand die nooit sport is wandelen een prima keuze. Het is niet alleen goed voor het verbranden van calorieën maar voor meer gezondheidsfactoren. Wandelen kan ook het hongergevoel verminderen. Met een uur wandelen op een hoog tempo kun je meer dan 400 calorieën verbranden.

Snelwandelen

Een cardio oefening dat niet moeilijk is om te doen maar waarmee je snel calorieën verbrand is snelwandelen. Als je dit voor een half uur doet dan verbrand je veel calorieën. Hiernaast krijg je er meer energie van en zorgt het voor minder stress. Doe het bijvoorbeeld in de ochtend voor je naar je werk gaat of in de avond na het avondeten. Hierdoor krijg je een boost als het om vet verbruiken gaat. Het beste is om het op een nuchtere maag te doen. Lukt het niet om zonder te eten te gaan sporten in de ochtend? Kies dan voor een snel tussendoortje zoals een whey isolaat supplement met melk. Dit voorkomt dat je met een groot hongergevoel moet sporten in de ochtend. Als je ’s ochtends al moeite hebt om uit bed te komen en wakker te blijven dan is er ook nog de optie om het ’s avonds te doen. Doe het dan bijvoorbeeld als je van het werk thuiskomt.

Activiteit verhogen

Als je snel gewicht wilt verliezen dan moet je je activiteit verhogen. Dit kun je op diverse manieren doen. De eenvoudigste manier om je dag op een goede manier te beginnen is met een activiteit zoals een wandeling. Op deze manier zet je het lichaam direct aan het werk. Op een nuchtere maag is het nog beter dan na het ontbijt. Dit betekent dat je eerder uit bed moet maar daar went iedereen al snel aan hoewel het in het begin moeilijk is. Het is een keer wat anders dan te beginnen met een koffie, snel jezelf klaarmaken en direct in de auto naar werk. Dat is immers hoe de meeste personen de dag beginnen. Een wandeling in de ochtend hoeft maar tien minuten te zijn. Zet je wekker een kwartiertje eerder en je begint de dag veel energieker.

Andere manieren

Als je nog maar net begint met wandelen dan zijn er nog meer opties om wat meer calorieën te verbruiken. Zo kun je bijvoorbeeld in plaats van de lift de trap nemen zodat je meer verbruikt. Dit is een simpele maar effectieve manier aangezien traplopen kan erg vermoeiend zijn. Je voelt ook dat je alle spieren in je lichaam gebruikt als je de trap loopt op een hoog tempo. Het is ook goed voor de conditie en je verbrandt er veel calorieën mee. Hetzelfde geldt voor tuinieren op een hoog tempo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *