Afvallen doe je meestal met een dieet. Nu zijn er natuurlijk veel diëten die je kunt doen, het Cambridge dieet is daar 1 van. Het is een van de gerenommeerde diëten die er verkrijgbaar zijn. Voor veel mensen met overgewicht is het aangrijpen van dit dieet dan ook een vanzelfsprekendheid. Wanneer je wat verder kijkt, is het dan nog steeds een vaste rots in de branding, of zijn er betere manieren van afvallen? Een goed inzicht over het dieet is dan ook een vereiste om te bepalen of het iets voor jou is of niet.

Nieuwsgierig hoe snel je afvalt met het Cambridge dieet?

Afvallen is minder eten dan je verbruikt, eet je meer dan word je dikker. Hetgeen vaak wordt overgeslagen (ook bij de meeste diëten) is in de letten op wat je consumeert.

De variatie in je voedingspatroon is erg belangrijk, de verhoudingen koolhydraten / vetten / eiwitten + met name suikers en ook wat je drinkt is van groot belang.

Het Cambridge dieet legt de nadruk op een verlaging van het aantal calorieën met pakjes voeding die alles bevatten wat je nodig hebt. Dat kan natuurlijk nooit helemaal, wanneer je nagaat dat met het Cambridge 500 nog geen 500 calorieën mag per dag wat natuurlijk belachelijk laag is!

Wat moet je doen tijdens het dieet?

We gaan je aan de hand van stappen uitleggen hoe het dieet verloopt.

Stap 1. Zoek en vind een consulent(e) bij jouw in de buurt en maak een afspraak voor een intakegesprek

Stap 2. Tijdens de afspraak zal je worden gewogen en je huidige gegevens worden opgenomen. Nu stel je samen een plan samen waarmee je van start kunt gaan.

Stap 3. Je moet nu met de Cambridge dieet producten het dieet correct opvolgen. Dit is belangrijk voor optimaal resultaat en ook mag je niet uit ketose raken tijdens het afvallen. Die ketose is belangrijk om opgeslagen vet te verbranden.

Stap 4. Na 4 weken moet je even (in overleg met je consulent) stoppen en een rustperiode inlassen. Daarna kan je het dieet weer vervolgen. Je mag namelijk het dieet niet langer dan deze 4 weken achter elkaar volgen omdat dit niet verantwoord is.

Je gaat net zolang door totdat je jouw uiteindelijke streefgewicht hebt bereikt.

cambridge dieet ervaringen IMG

Hoe zijn de ervaringen?

Afvallen lukt meestal goed met het dieet. De ervaringen laten dan ook zien dat er tot wel 8 kilo per maand me kan worden afgevallen, soms nog iets meer zelfs. Het nadeel ligt hem in het feit dat het niet gezond is en een aanslag voor je lichaam is. Hierdoor ontstaan er klachten, stoppen mensen met het dieet en is het zonde van je geld. Ook na het dieet sta je met niks, wat een ernstig makken is van het Cambridge dieet.

5 risico’s van het Cambridge dieet

Er zijn veel nadelen aan het dieet, waarvan we de top 5 hebben verzameld en die kun je hieronder lezen.

1. Je stopt er vroegtijdig mee en maakt het niet af

Het is een dieet wat niet voor iedereen is weggelegd. Je moet zeer gemotiveerd zijn het Cambridge dieet te volgen en er een soort van liefde voor hebben. Samen met je doelen om ook nu eens echt te gaan afvallen kan je het dieet volhouden. Zelfs dan wordt het een hele kluif. Met name de honger, klachten en tegenvallende resultaten doen mensen vaak bewegen vroegtijdig te stoppen met het dieet.

2. Kans op klachten tijdens het dieet

De klachten ontstaan door een groot tekort aan voedingsstoffen, het hongerlijden en je voedingspatroon dat voornamelijk uit poedertjes bestaat. De klachten die kunnen optreden tijdens het dieet zijn opgeblazen gevoel, hoofdpijn, futloos en buikpijn.

3. Het word al heel snel een saaie manier van afvallen

De Cambridge dieet producten zijn beperkt. Er zijn wel verschillende smaken maar alles bestaat uit poedertjes, repen en paspoorten. Echt lekker veel variëren is er dan ook niet bij. Hierdoor wordt het snel saai, wat er weer voor zorgt dat je er eerder mee neigt te stoppen.

4. Slechte adem maakt het niet leuker

Je krijgt een slechte adem van het dieet door de ketose. Dit is voor jezelf niet leuk maar ook niet in sociale kringen. Weer iets om rekening mee te houden. Terwijl het helemaal niet nodig is om uit je mond te stinken tijdens het afvallen, bij andere diëten heb je dit probleem namelijk helemaal niet eens.

5. Weer aankomen na het dieet dankzij het jojo-effect

Het jojo-effect is een bekend begrip bij crash diëten, waarbij je na het volgen ervan weer sneller aankomt. Bij het Cambridge dieet is dat ook zo. Je lichaam is tijdens het dieet in een soort spaartand terechtgekomen. Nu is het dieet klaar en is je lichaam net een spons. Je zal daarom ook sneller aankomen dan ooit. De kans dat je na het dieet op gewicht blijft is dan ook klein.

Is het Cambridge dieet aan te raden?

Je gaat ermee afvallen, maar kent ook veel nadelen. Dat is bij meer diëten zo. Maar vergeleken bij bepaalde dieetmethodes kan het Cambridge dieet nog veel leren. Of het een aanrader is nee, maar het kan zijn dat jij er wel soepeltjes mee gaat afvallen en het is dan ook een persoonlijk keuze.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *