Het South Beach dieet doet het al jaren erg goed. Snel afvallen met een eiwitdieet is een motief voor veel mensen om het South Beach eiwitdieet te gaan volgen. Waarom werkt het zo goed om met South Beach af te vallen en wat is de kracht van al die eiwitten?

Die vraag kreeg onlangs veel aandacht in de media, toen het Voedingscentrum zich erover ontfermde en de conclusie naar buiten bracht dat men veel meer eiwitten moest gaan eten. Koolhydraten, zoals in brood en pasta, moeten veel minder een rol krijgen in onze dagelijkse voeding.

Natuurlijk wisten wij dat allang ;). Het South Beach dieet is al jarenlang een geweldig instrument om mee af te vallen. Veel mannen en vrouwen hebben dat zelf mogen ervaren. Desondanks is het wel erg leuk om nu de credits te krijgen.

We gaan in dit artikel in op de nieuwe inzichten rondom het South Beach dieet en het eiwitdieet in het algemeen.

 

Eiwitdieet draait om calorieën (ook!)

Elk ander eiwitdieet zal zeggen dat calorieën geen rol meer spelen als je wil afvallen. Maar dat is klinkklare onzin. Alle diëten draaien om calorieën. Sterker nog: eiwitten vormen een onderdeel van die calorieën.

Het betreft een verschuiving. Waar je binnen de calorieën het onderscheid maakte tussen vetten, koolhydraten en eiwitten, maak je dat onderscheid nog steeds. Maar daar waar je mindert met koolhydraten en verzadigde vetten, eet je meer eiwitten. Als het ware verander je dus de inname een beetje, waardoor je meer eiwitten binnenkrijgt.

Al die eiwitten eenmaal hun werk gaan doen, zal je merken dat je veel sneller afvalt.

 

Noten, zaden en pitten zijn wel gezond

Er is altijd veel te doen als er wordt beweerd dat iets gezond is en past binnen een dieet. Zo zouden noten, zaden en pitten ongezond zijn, omdat ze vol zitten met vetten. Maar dit zijn wel natuurlijke vetten. Met andere woorden: je kunt binnen het eiwitdieet prima noten, pitten en zaden eten. Sterker nog: veel kookgekken hebben hele recepten bedacht om op basis van noten (hazelnoot, amandelen) brood te bakken. Op die manier duw je tarwe en meel weg, waardoor ook de koolhydraten wegvallen en plaatsmaken voor eiwitten.

Met de juiste smaakmakers kun je dus zelf prima een heerlijk brood bakken, zodat je niet meer al die koolhydraten hoeft op te eten.

Noot: hierover is ook een kort artikel geschreven in het nieuwe South Beach boek.

 

Eiwitdieet, de nieuwe inzichten

Wie lekkere trek heeft, is vaak geneigd naar suikers en dergelijken te grijpen. Grijp liever naar fruit. Je mag binnen het eiwitdieet – en ook echt binnen het South Beach dieet – zeker weten fruit eten. Ook al zitten er in fruit suikers! Het zijn vruchtensuikers en die zijn natuurlijk. Je hoeft natuurlijke suikers niet te weren.

Wist je dat je ook drankjes heerlijk kunt maken van fruit? Door gewoon een fles water te vullen met stukjes citroen, limoen, kokos en wat je maar lekker vindt, kun je als het ware een limonade ‘trekken’ die een heerlijke, volle fruitsmaak heeft en helemaal niet vol zit met koolhydraten en ongezonde suikers. De calorieën blijven vrijwel op 0, mits je net een calorie te pakken hebt in een stukje citroen of sinaasappel, natuurlijk.

Verfrissend, eiwitvriendelijk en perfect passend binnen het South Beach dieet.

 

Teveel eiwitten zijn niet schadelijk

Een ander inzicht is dat je niet teveel eiwitten mag eten. Natuurlijk kun je nergens teveel van eten, want teveel water is ook dodelijk. Om maar even een dwarsstraat te noemen. Teveel eiwitten eet je niet snel, omdat je lichaam prima in staat is ze te zuiveren. Je plast en poept ze gewoon uit als ze doelloos in je lichaam zouden zitten.

En dat is niet het geval bij verzadigde vetten en bij koolhydraten. Die worden niet uitgeworpen, maar opgeslagen als vet op je lichaam. Wederom een teken dat eiwitten perfect kunnen helpen bij het afvallen, een uitstekende vervanger vormen voor koolhydraten en vetten en dat je dus prima af kan vallen met behulp van ons South Beach dieet.

 

Conclusie

Eiwitten doen het voor je. Ze zorgen er prima voor dat je af kan vallen doordat je koolhydraten en ongezonde suikers uit de weg gaat. Het South Beach dieet wist dit natuurlijk allang, maar het is wel leuk om daarin erkend te worden door giganten als het Voedingscentrum!

Tags :

Gezond eten, een onderdeel dat erg wordt onderschat door velen. Als je iedere dag veel gezonde voedingsstoffen binnen krijgt zal dit een positief effect hebben op de manier waarop je gewicht verliest. Als je het south beach dieet volgt zou ik dit bericht goed doorlezen. Je zult waarschijnlijk anders tegen het afvallen gaan kijken.

Het is belangrijk om veel groentes te eten. Groenten met een vrij hoog zetmeelgehalte hebben een erg lage voedingswaarde. Ze zijn niet slecht maar ook niet erg goed voor je. Hieronder vind je een aantal groente die je goed kunt gebruiken tijdens je south beach dieet.

  • Wortels
  • Spinazie
  • Broccoli
  • Asperges
  • Uien

Mensen denken vaak dat ze aankomen van vet. Dit is FOUT! Koolhydraten maken ons dik. Natuurlijke voedingsstoffen zoals vetten en oliën zijn de motor van onze lichaam. Je kunt ze daarom beter niet vermijden. Een olie die je goed kan gebruiken en toe kunt voegen aan veel gerechten is de kokosolie.

Wellicht heb je ook al gehoord dat het eten van bijvoorbeeld cashewnoten erg goed is als versnapering tijdens het south beach dieet. Houd er wel rekening mee dat deze noten veel vet bevallen, doseer een beetje om niet al te veel vetten binnen te krijgen.

Neem niet al te veel fruit tijdens het south beach dieet, het is namelijk erg makkelijk om er iets te veel van te nemen. Dit heeft weer een negatief effect.

Tags :

We moeten in beweging zijn om gezond te blijven. Vervolgens moeten we goed uitrusten en gezond eten. We kunnen dit ook overdrijven.

Tijdens het south beach dieet of een ander dieet is het helemaal niet goed om veel aan cardio te doen. Ons lichaam is er niet voor gemaakt om elke dag een uur te knallen in de sportschool. 2 of 3 keer in de week is voldoende, het lichaam moet namelijk ook kunnen herstellen. Helemaal als je aan het afvallen bent met het south beach dieet. Het lichaam komt in een andere stand en moet zich continu aanpassen aan het gewicht.

Een goede trainer zal je adviseren om veel sprints te trekken en korte intensieve opdrachten uit te voeren. Op deze manier zul je samen met het south beach dieet op een gezonder gewicht komen. Je lichaam zal de brandstof goed verdelen en niet uitgeput raken. Als je iedere dag intensief sport zul je niet afvallen met het south beach dieet en er een uitgeput lichaam aan overhouden. Dit is ook niet echt stimulerend voor de lastige periode waar je al in zit.

Wil je wat meer thuisraken in cardio of hardlopen? Wordt lid van een club. Zij zullen vaak op hartslag trainen en een gericht programma voor je maken als je het south beach dieet volgt. Doe wel wat moeite tijdens het sporten. Als je de training makkelijk vind is dat geen goed teken. Het moet een uitdaging blijven.

Tags :

Met het south beach dieet creëer je een nieuwe leefwijze waarmee je in een hele korte tijd 17 kilo blijvend kwijt kan raken in 14 dagen. Je kunt lekker blijven eten en met de nodige tips mentaal een stuk sterker worden. Deze tips kun je ook zien als een strategie waarmee de kilo’s blijvend weg blijven. Nadat je met het south beach dieet de nodige kilos bent kwijt geraakt kun je vervolgens lekker op gewicht blijven.

Je zult waarschijnlijk al vele dieet programma’s geprobeerd hebben en iemand zal je verteld hebben over zijn positieve ervaringen met het south beach dieet. Ik zal je vertellen dat we nog iets veel beters hebben dan dit dieet.

Het south beach dieet is een langlopend programma waar je hard moet werken voor weinig resultaat. Wij hebben het mentale dieet plan die keiharde garanties geeft en de vinger op de zere plek week te leggen. En met het turbo actie plan zal het de resultaten van het south beach dieet verpletteren.

Je hoeft tijdens dit dieet niet op je eten te letten, niet te sporten of vieze dingen te eten. Deze south beach dieet vervanger heeft een flink aantal lekkere recepten en de beste tips om voor eens en altijd af te helpen van jouw overgewicht.

Voordelen

  • Snel afvallen
  • Blijvend gewichts-verlies
  • Niet sporten
  • Lekker eten
  • Geen terugval of schommelingen in het gewicht

Houd je bijvoorbeeld van fruit dan kun je ook gebruik maken van smoothies. Op deze manier kun je veel meer gewicht verliezen en ‘s avonds of in het weekend toch genieten van iets. Wij raden je aan om te beginnen met het Mentale dieet plan & de turbo module. Als je een lekker ritme hebt gevonden kun je beginnen met het toevoegen van elementen om nog meer gewicht te verliezen.

Tags :

Het 3 dagen dieet is een dieet dat zoals de naam al aangeeft 3 dagen duurt. Het is een crash dieet waarin het eetpatroon drastisch wordt veranderd zodat er in een korte periode veel gewicht wordt verloren.

Je begint de eerste 3 dagen met een eetpatroon waar je jezelf strikt aan moet houden. Daarna kun je overstappen op een gezondere levensstijl. Na deze dagen kun je opnieuw beginnen. Als je in een hele korte periode veel wilt afvallen is dit natuurlijk een heel goed programma. Het is heel belangrijk dat je veel water drinkt om de afvalstoffen kwijt te raken. Mensen vergeten nog wel eens hoe belangrijk dit in werkelijkheid is. We raden je aan om 2 liter water per dag te drinken maar iets meer kan ook geen kwaad.

Op de eerste dag begin je met een ontbijt en een lekker ochtend drank. Voor de één is dit koffie of groene thee, voor de ander kan dit een glas sinaasappelsap zijn. Suikers zijn gevaarlijk tijdens een dieet, dit is ook een dik maker. Kies daarom voor een zoetje of leer jezelf koffie of thee zonder toevoeging te drinken.

Op verschillende websites zijn veel recepten te vinden. Het is bewezen dat het afwegen van je voeding, hoe gek het ook klinkt, het beste werkt. Op deze manier krijg je niet te veel binnen en ook niet te weinig. Blijf vervolgens gezond leven en neem geen tussendoortjes. De tussendoortjes zijn tijdens het 3 dagen dieet dodelijk!

Zijn er op je werk niet voldoende mogelijkheden om gezond te eten? Neem dan een salade mee of maak een lekkere smoothie. Een smoothie bevat namelijk heel veel gezonde voedingsstoffen. Meer informatie hierover vind je op de deze pagina: 50 groene smoothies in een handomdraai

Heb je geen zin in een strak regiem dan kun je eens kijken naar het south beach dieet. Hier val je in een korte periode heel veel af en kun je gemakkelijker volhouden.

Tags :